Ryggskott? Då hjälper kiropraktik.

Kiropraktik betyder att man gör något för hand. Ordet kommer
från grekiskans Chiro = händer och Praktos = att göra.

På AHN Kiropraktorerna är vi legitimerade.

En kiropraktor är en primärvårdgivare med specialkompetens inom det neuro-muskulo-skelettala systemet (nerv-muskel-skelett) och jobbar med att förbättra och återställa kroppens funktion genom undersökning, behandling och rehabilitering av dysfunktioner i kroppens leder, ligament och muskler.

Den huvudsakliga behandlingstekniken är en kiropraktisk justering, oftast brukar den vara förknippad med ett lite ”knak”, men även stretch, massage och triggerpunktsbehandling är en del av behandlingen. I behandlingen ingår även rehabiliteringsträning och råd för att förhindra att symptomen uppstår igen.

Kiropraktor är sedan 2006 en namnskyddad titel, för att få benämna sig som kiropraktor måste man vara legitimerad. Legitimationen utfärdas av socialstyrelsen och kan ansökas om efter 5 års heltidsstudier.

FAQ

Vi har samlat alla vanligt förekommande frågor kring symtom och våra behandlingar på ett ställe. Här får du svar på följande:

• Vilka besvär kan jag söka för hos en kiropraktor?
• Hur många behandlingar behöver jag?
• Hur går ett besök till hos en kiropraktor?
• Ska jag gå till kiropraktor eller sjukgymnast?
• Gör det ont med kiropraktisk behandling?
• Vad är det som låter när en kiropraktor behandlar?
• Är kiropraktiskt behandling säkert?

”Vi försöker alltid engagera patienten
i vilka faktorer i livet och vardagen som
skapar obalanser och smärta i kroppen.”

Du bokar tid hos oss via vårt bokningssystem. Klicka på knappen och se ett schema med lediga tider. Varmt välkommen!